Keresés


Elérhetőség

Johnny

E-mail: johnymagic@freemail.hu

Mentalizmus vagy mentál bűvészet??!?

2013.12.24 12:04

Sokat gondolkozom manapság azon, hogy vajon melyik a jobb: a mentalizmus vagy a mentálbűvészet?

Persze ez egy laikusnak nagyából enyit tesz: mentalizmus, vagy mentalizmus? 

Én nagyából így külömböztetem meg a kettőt:

  • - mentalizmus: a mentalista nem használ semmilyen különösebb kelléket, csak ,,olvas a gondolatokban" vagy ,,belelát a jövőbe" .
  • - mentálbűvészet: ugyanaz, mint az előző, csak ő pofás kis segédeszközöket használ az előadásokban.
 
  Nah! Most, hogy tudjuk miről is beszélek, kellően kitárgyalhatom :D
        Gondoltam először megpróbálok érvelni mindegyik mellett:

                Mentalizmus

            1.  Jóval tisztább efektek

            2.  Nem kell a kellékekkel bajlódni

            3.  A laikusoknak jóval nehezebb dolguk van a leleplezésnél

                   Mentálbűvészet

            1.  Szerintem nem annyira behatárolt, mint a másik 

            2.  Lehet más nem, de én sokkal gyorsabban elsajátítom

            3.  Kissebb a hibalehetőség

 
  Egy előadásban azonban láthatunk természetesen vegyesen, vagy külön-külön is ezekből. Nekem személy szerint a tisztább hatások jobban tetszenek mint   a bűvészetben, mint a ,,gondolatolvasásban" ; ezért én mindenképp az ellőbbinél (azaz a mentalizmusnál) tenném le a voksom. 
 
Sokan nem tudják, hogy a legtöbb mentalista bűvészként kezdte. Ebből adódóan szerintem sokan átestek a mentálbűvészet korszakukon is....
Valójában lehet, hogy fölöslegesen filózom mindezen, hiszen a nézőnek így jön le a kettő: Egyik utya, másik eb.
 
 
  S a végére egy régi mentalista vicc: ,,- Aki hisz a telekinézisben, az emelje föl a kezem!"